![]() |
![]() |
Dualboot XP Pro & Vista Ultimate | ![]() |
lattergal
Medlem
![]() ![]() Ble medlem: Okt 16, 2003 Bosted: Karmøy Kommune ![]() |
![]() |
2 HDDer C & D.
Installert XP Pro norsk på C: og etterpå installert Vista Ultimate Engelsk på D:... Hvis Vista platen står i PCen så får jeg opp valget med hvilken versjon jeg vil kjøre.. Hvis jeg tar ut platen og går PCen direkte i XP.. Kan dette ha noe med Norsk/Engelsk utgavene mine..? Dette hadde ikke vært noe problem med W2000/XP, hvorfor fungerer det ikke med Vista? Noen tips |
||||||||
Sist endret av lattergal den 2007 Onsdag 11 Apr - 20:41, endret 1 gang totalt
|
![]() |
![]() |
![]() |
OleJ
Medlem
![]() ![]() Ble medlem: Aug 07, 2003 Bosted: Mysen ![]() |
![]() |
Hei, sjekk om denne kan hjelpe deg.
www.windowstalk.org/du..._vista.htm |
||||||||
|
![]() |
![]() |
![]() |
lattergal
Medlem
![]() |
Ikke hell med første omgang.. Men vi får se utover kvelden om jeg er heldigere.. :-)
|
||||||||
_________________ Har mer greie på datamaskiner enn kvinnfolk. Men så snart de laget et kvinnfolk med et forståelig operativsystem så vil situasjonen snu...
|
![]() |
![]() |
![]() |
lattergal
Medlem
![]() |
Ikke mye hjelp i denne her dessverrel.. Eneste jeg ikke hadde gjort var del 2. Gjort det nå med uten resultat.. Når jeg tar ut Vista DVDen fra DVD-rom så starter XP som om Vista ikke var der i det heletatt.. Uansett guiden er med 2003 servier og en betaversjon av Vista. En tanke har sirklet i hodet på meg.. Ville ikke vært noe problem med andre versjoner men kan mitt problem ha noe med at jeg har installert XP og Vista på 2 forskjellige HDDer? Setter stor pris på alle tips?? |
||||||||||
|
![]() |
![]() |
![]() |
lattergal
Medlem
![]() |
Siden ingen ser ut til å vite hva jeg skal gjøre ( tilogmed Microsoft selv) så har jeg bestemt meg for å kun kjøre Vista.. Dette som er fremtiden allikevel og jo før jeg lærer meg det skikkelig jo bedre..
Takk til dere som har kommet med innskudd |
||||||||
_________________ Har mer greie på datamaskiner enn kvinnfolk. Men så snart de laget et kvinnfolk med et forståelig operativsystem så vil situasjonen snu...
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tharon
Medlem
![]() ![]() Ble medlem: Des 16, 2003 Bosted: Tromsø ![]() |
![]() |
Dette har ikke noe å gjøre med at det er to forskjellige språk på de OS'ene.
Vet det finnes et program som fikser opp i Boot-sektoren for dual-boot. Men dessverre husker jeg ikke hva det heter. |
||||||||
_________________ ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
lattergal
Medlem
![]() |
Vil egentlig si at dette er et ganske unikt problem.. Snakket med Microsoft på telefonen i nesten 3 timer igår kveld.. Jobbet meg opp over support kjeden og når jeg kom til toppen så kunne ikke de hjelpe heller..
Det eneste jeg kan tenke meg er at det kanskje har skjedd etter eller annet under installasjonen som oppsettet ikke likte.. |
||||||||
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tharon
Medlem
![]() |
Ta en titt her. Fant programmet som jeg nevnte.
|
||||||||
_________________ ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
lattergal
Medlem
![]() |
Prøvd dette.. Fungerte ikke for meg..
Dette programmet setter opp standard OS osv.. Mitt problem er at jeg ikke får opp Boot valgene uten at jeg har Vista DVDen i PCen.. Hvis den ikke står i så starter XP opp som om Vista aldri var blitt installert.. |
||||||||
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tharon
Medlem
![]() |
Skjønner....
Hva har du satt som første prioritet i BIOS? Tenker da på om du har harddisk eller CD/DVD-rom som første boot-prioritet? |
||||||||
_________________ ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
lattergal
Medlem
![]() |
CD for øyeblikket.. HDD som nr 2 så nettverk og eksternt
|
||||||||
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tharon
Medlem
![]() |
Har du prøvd å sette HDD som nr 1 og CD som nr 2? Tror nemlig det er der problemet ligger. Vil huske jeg slet noe med samme problemet. Prøv å endre på det og kom med en tilbakemelding. Nettverk og eksternt trenger du ikke såfremst du ikke bruker det. Og det kan du disable.
|
||||||||
_________________ ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
lattergal
Medlem
![]() |
Det skal jeg gjøre.. Sitter med noe ganske viktig arbeid for øyeblikket men jeg skal prøve senere..
|
||||||||
|
![]() |
![]() |
![]() |
lattergal
Medlem
![]() |
Skiftet rundt på Boot rekkefølgen.. Uten resultater
|
||||||||
|
![]() |
![]() |
![]() |
Tharon
Medlem
![]() |
Hmmm. Mystisk det der. Har dessverre ikke noen flere forslag pr akkurat nå, men kommer tilbake til denne saken om noe skulle dukke opp.
|
||||||||
_________________ ![]()
|
![]() |
![]() |
Dualboot XP Pro & Vista Ultimate | ![]() |
|
||
|
![]() |